דיאטה

כי דיאטה חכמה, היא דיאטה לחיים

עמוד הבית | מצא דיאטנית | פורום | מוצרי הרזיה | סוגי דיאטה | מחשבוני דיאטה | תפריטי דיאטה | צור קשר

דיאטת כרוב

דיאטת מרק כרוב, הקרויה גם דיאטת כרוב נחשבת דיאטת כאסח, והיתה פופולרית במיוחד במהלך שנות ה 70 וה 80 של המאה הקודמת. דיאטה זו מבוססת על צריכה של מרק כרוב ללא הגבלה (ולפחות פעם ביום), חלבונים ומעט מאוד פחמימות. כמו כן, על פי מרבית הגרסאות של דיאטה זו, יש להקפיד לצרוך לא יותר מ 800 קלוריות יומיות. יש הטוענים כי ביצוע דיאטת מרק כרוב יכול להביא לירידה במשקל של 5 קילוגרם בשבוע ימים ואולם נראה, כי דיאטה זו עלולה להיות מסוכנת וכי אין היא מומלצת מאחר שהיא מאפשרת לכל היותר הרזיה קצרת טווח, שנובעת בעיקר בשל איבוד מים כך שלא מדובר בהפחתת משקל אמיתית. הגרסה הנפוצה של דיאטת כרוב מורכבת מתוכנית ל 7 ימים, כך שלמעשה זו דיאטה מהירה, בהתאם לתפריט הבא:

יום ראשון לדיאטה - ניתן לצרוך את המרכיבים הבאים: מרק כרוב (כל כמות עד לשובע) ופירות מכל סוג שהוא, מלבד בננות שצריכתן אסורה.

היום השני - מרק כרוב וכל סוגי הירקות (בעיקר ירקות ירוקים). בערב ניתן לאכול תפוח אדמה אפוי גדול, בתוספת מעט חמאה או שמנת.

יום שלישי - שילוב של שני הימים הראשונים. מרק כרוב, וכן פירות וירקות למעט בננות ותפוחי אדמה.

יום רביעי - מרק כרוב וכן עד 8 בננות בינוניות. בנוסף, ניתן לצרוך חלב דל ללא הגבלה.

יום חמישי - מרק כרוב, עד 500 גר' בשר בקר ו 6 עגבניות.

יום שישי - מרק כרוב, בשר בקר ללא הגבלה וירקות, ללא הגבלה. אין לאכול תפוחי אדמה.

יום שביעי - אורז חום, ירקות (ללא תפוחי אדמה) ומיץ פירות לא ממותק (או ממותק באמצעות ממתיק מלאכותי).

מתכון מרק כרוב

קיימים מתכוני דיאטה רבים למרק כרוב, המשמש כמרכיב ההכרחי בדיאטה זו. מרבית המתכונים כוללים כרוב (ירוק או אדום), בצלים, עגבניות וכן מגוון של ירקות נוספים כגון סלרי, פלפל, וגזר. להלן אחת הגרסאות האפשריות למרק כרוב: המצרכים: ראש כרוב ,שתי עגבניות גדולות או קופסת עגבניות מרוסקות, 6 כפות רסק עגבניות (או מיכל פלסטיק קטן של עגבניות קלופות בתוספת שום), 6 גבעולי סלרי, פלפל ירוק אחד, שני בצלים גדולים, שני גזרים, כף אבקת מרק, פלפל ומלח לפי הטעם. הוראות הכנה: יש לקצוץ את הכרוב, הבצלים והסלרי באופן גס, וכן את יתר הירקות (לקוביות גדולות), ולהוסיפם לסיר גדול, יחד עם 1.5 ליטר מרק צח או מים. להביא לרתיחה על להבה גדולה, להוסיף את אבקת המרק ולתבל לפי הטעם. לאחר הרתיחה יש להמשיך לבשל את המרק על להבה נמוכה במשך 30-40 דקות נוספות.

האם דיאטת מרק כרוב הינה דיאטה מוצלחת?

המצדדים בדיאטה זו טוענים, כי כרוב הינו בעל מאפיינים המסייעים ב"שריפת שומנים" וכי דיאטה זו מאפשרת ירידה במשקל (למשל לצורך אירוע מיוחד כמו חתונה) באמצעות דיאטה מהירה, תוך שבוע ימים בלבד וללא הרגשת רעב, שכן בדיאטה זו מומלץ לאכול עד הרגשת שובע. התומכים טוענים כי הדיאטה יכולה לשמש כ"בעיטת פתיחה" לדיאטה מסודרת ומאוזנת, ובכך יתרונה. מנגד טוענים מומחים רבים, כי הדיאטה הינה חסרת מרכיבי תזונה בסיסיים (חלבונים, ויטמינים ומינרלים, פחמימות) ומהווה סכנה בריאותית וכי תוצאותיה של דיאטת מרק כרוב אינן לאורך זמן. מרבית הביקורת מכוונת לכך שהדיאטה משיגה תוצאות לא בגלל תכונותיו של הכרוב, אלא בגלל מגבלת הקלוריות המחמירה (800 קלוריות ליום בלבד!) שהינה מסוכנת למדי למרבית בני האדם,  וכי כל תוכנית דיאטה של 800 קלוריות תוביל לתוצאות דומות. עוד נטען, כי הדיאטה חוטאת בכך שהיא פוגמת בהנאת האכילה וכי התמדה בדיאטה הינה קשה למדי. כמו כן נראה, כי בשל העדר תוכנית המשך, עליה חוזרת במשקל הינה כמעט וודאית.

האם ניתן להסביר מדוע אנשים בוחרים בדיאטת מרק כרוב ?

נראה, כי הבוחרים בדיאטה זו מבקשים לרוב להפחית משקל במהירות, לקראת אירוע מסוים או במטרה להמשיך בדיאטה מאוזנת ובריאה. אין ספק עם זאת, כי דיאטת כרוב אינה הפתרון לתוכנית בריאה ומגוונת, המאפשרת התמדה והשגת תוצאות לטווח ארוך למרות שנראה כי דיאטה זו תמשיך להוות מוקד לרבים הסובלים מעודף משקל, שנחלו אכזות מדיאטות מהירות אחרות.

צוות אתר Smart Diet מורכב מ 28 דיאטניות הפרושות לנוחיותכם ברחבי הארץ.